Fastighets AB Järnbäraren
Fastighets AB Järnbäraren
Frågor och svar
  • Att söka bostad
    Hur ansöker jag om bostad hos Fastighets Ab Järnbäraren?
    Registrera dig som bostadssökande genom att; Klicka på länken "Intresseanmälan" och därefter fylla i formuläret.
    Bostadssökande placeras i kö efter ansökningsdag.
    Bostadsanmälan ska förnyas var 6:e månad, förnyas ej din anmälan raderas dina uppgifter.

    Vilka kriterier måste man uppfylla för att få en bostad? 
    När du tackar ja till en lägenhet hos oss gör vi följande kontroller för att kunna upprätta ett hyresavtal:
    - Kreditupplysning.
    - Kontroll hur du har skött dig i tidigare boende avseende bl.a. störningar och ekonomi.
    - Inkomst.
    - Arbetsgivare/anställningsform.
     
    Följande är skäl för att bli nekad som hyresgäst:
    - Betalningsanmärkningar
    - Att styrkt inkomst är för låg i förhållande till hyrans storlek.
    - Störning har förekommit i tidigare boende.
    - Hyran eller andra skulder har betalats sent/ej betalats i tidigare boende.
    - Lägenhetens storlek stämmer ej med verkligt behov.
    - Lägenheten har skadats på ett sätt som inte är normal förslitning i det tidigare boendet


  • Sophantering miljöhus

    Vilka sopor får jag lämna i miljöhuset?
    Endast hushållssopor läggs i tunnorna, övrigt avfall körs till återvinningsgård.
    Möbler och övrigt körs till kommunens sopstation.

    Observera
    Det är förbjudet att kasta grovsopor på området och denna typ av nedskräpning polisanmäls.

    Vi kan erbjuda våra hyresgäster hjälp med att köra grovsoppor till tippen, detta mot en mindre kostnad.
    Kontakta din vaktmästare för mer info.


  • Säkerhet/beredskap
    Hur går jag tillväga för att anmäla ett fel i bostaden?
    Gå in i under 'För våra hyresgäster' - felanmälan och fyll i formuläret.

    Vid akuta fel som strömavbrott, vattenläckage, avloppsstopp eller värmeavbrott - på kvällar och helger: ring 036-137 116.

    Vid utelåsning efter ordinarie arbetstid ring Fastighetsbolagets jour tel: 036-137 116.
    Upplåsning sker efter uppvisande av giltig legitimation. Kostnaden för upplåsning är 700:- och debiteras vid nästa hyresavisering.
  • GDPR
    GDPR
    (General Data Protection Regulation)

    Från och med den 25 maj 2018 hanterar Fastighets AB Järnbäraren dina personuppgifter enligt den nya lagen GDPR.
    GDPR ersätter tidigare PUL (Personuppgiftslagen) och kraven har skärpts vad gäller behandling av personuppgifter.
    Personuppgifter är all information som kan kopplas eller spåras till en nu levande person.
    Fastighets AB Järnbäraren (556392-8737) är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

    Det är viktigt för oss att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter, det gäller oavsett om du är vår hyresgäst,
    söker bostad hos oss, är vår samarbetspartner eller söker jobb hos oss.

    Fastighets AB Järnbäraren behandlar endast de personuppgifter som är nödvändiga för att fullgöra avtal vid bostadsuthyrning och
    förvaltning av våra fastigheter och vid anställning av ny personal.

    Fastighets AB Järnbäraren sparar och gallrar uppgifter enligt gällande lag och fastställd plan.

    Har du funderingar kring vilka uppgifter vi har om dig, hur vi behandlar dina uppgifter eller du vill kanske rätta eventuella
    felaktiga uppgifter så är du välkommen att kontakta oss;
    info@jarnbararen.se
    Tel 0370-33 24 00
    Besöksadress: Storgatan 4, Gnosjö

    Om du, efter vi tittat på vilka uppgifter vi har om dig, tycker att vi inte behandlar uppgifterna enligt gällande lag så har du rätt att vända dig till;
    www.integritetsskyddsmyndigheten.se