Tv-paket Bas ingår i ditt boende. Du kan när som helst köpa till ytterligare tv-paket eller lägga till bredband. Med bredband kan du även lägga till telefoni.
Efter aktivering av din tjänst/tjänster som ingår i ditt boende får du möjlighet att ändra till ett annat tv-paket genom att logga in på Mitt Telia.
Logga in på telia.se/mitt-telia med BankID.
Har du tv-paket hos oss finner du de koder (identifikationskod och kontrollkod) du behöver för att aktivera din tv-tjänst. Här kommer du också igång med den kostnadsfria tjänsten Telia Play, för tillgång till ditt tv-innehåll i alla dina skärmar var du vill i hela EU/EES.
På telia.se/komigang hittar du enkla manualer för hur du kopplar in din utrustning och kommer igång med dina tjänster.
Utrustningen finns antingen i din bostad, hos din fastighetsägare eller skickas hem till dig vid aktivering. Vad som ingår i fastighetens fiberuttag märks vid aktivering. Kontakta oss på 020-20 20 70 om du har frågor.
När du aktiverat tjänsterna och din utrustning är på plats kan du börja se på tv.
Bredband | Tv-paket BAS | Telia Play | Telefoni | |
---|---|---|---|---|
Ingår | NEJ | JA | JA | NEJ |
Det ska vara tryggt och säkert när du kontaktar oss. Därför legitimerar vi alltid våra kunder i butik, via telefon eller på telia.se. På så sätt vet vi att vi pratar med rätt person.
Är du av behov att skicka någon annan i ärenden åt dig kan du enkelt skaffa ett ombud via en fullmakt. Läs mer om hur du kan legitimera dig hos oss på telia.se/legitimering.
Med Telia TV kan du:
Bredband
Mitt telia
Mitt Telia är din personliga sida. Här ser du alla dina tjänster hos oss. Du hittar dina fakturor och bekräftelser, kommer igång med tjänster och ändrar dina abonnemang.
Logga in på telia.se/mitt-telia med BankID.
Du når vår kundtjänst på vardagar mellan 08.00 och 16.00
0370 – 33 24 00
Vid akuta fel som strömavbrott, vattenläckage, avloppsstopp eller värmeavbrott – på kvällar och helger:
036-137 116